czwartek, 9 lipca 2015

Tęczowe lody na patyku

W tak upalne dni nic nie smakuje tak jak lody. Dzisiaj pod nieco inną odsłoną, mocno owocowe, tropikalne, lekko kwaskowe i super zmrożone. Niezwykle orzeźwiające. 


Słyszeliście ostatnią wypowiedź dietetyczki na temat lodów? Kochani, lody odchudzają! Gałka lodów ma ok 50 kcal. Nasz organizm przed strawieniem tej gałki musi ogrzać ją do temperatury 38 st. Celsjusza. Ogrzanie gałki kosztuje nas ok 50 kcal. W związku z tym poprzez samo ogrzanie gałki, lodowe kalorie są już spalone. To nie wszystko. Teraz tę gałkę trzeba strawić, więc nasz organizm zużywa kolejne kalorie na trawienie. W ten prosty i jakże przyjemny sposób jedząc lody tracimy więcej kalorii niż zjadamy w lodach.

Moje lody to sorbety mają one jeszcze mniej kalorii. Każdy mój lód to owoce i odrobina miodu w kiwi, bo jest bardzo kwaśne. W związku z tym jeden mój lód ma ok 20 kcal. Odejmijmy od tego kalorie pochłonięte w procesie ogrzania i trawienia i wychodzi nam liczba ujemna! Czy to nie piękne? Dla mnie to jedna z najlepszych informacji żywieniowych!!

Pamiętajcie, że dotyczy to wyłącznie gałki lodów. Wszelkiego rodzaju posypki, polewy, bita śmietana, wafelki, wiórki czekoladowe itd są dla nas bardzo zgubne, bo to właśnie one mają najwięcej kalorii. 

Lody z mojego przepisu warto jeść ze względu na aspekt zdrowotny - mają bardzo dużo witamin, to same owoce. Ze względu na nasz wygląd - chudniemy. No i przede wszystkim ze względu na  zdrowie psychiczne!! Nic nie poprawi nam humory w upalny dzień tak jak pyszne, zdrowe i zimne lody.

Kochani od dzisiaj wszyscy jemy lody i chudniemy!!!!!!


Składniki:
1 ananas
2 brzoskwinie
2 banany
kawałek arbuza
1 kiwi
miód (UWAGA! Miód podajemy dziecku po skończeniu 1 roku życia)

Wszystkie owoce zblenduj osobno. Spróbuj i oceń, który smak potrzebuje dodatku odrobiny miodu. Ja dodałam do kiwi. Wlej odrobinę jednego smaku do foremki, wstaw do zamrażalnika na ok 20 minut, następnie dodaj kolejną warstwę z innego smaku i tak dalej aż zapełnisz całą foremkę. Lody najlepiej mrozić całą noc. 




Życzę smacznego i miłego chudnięcia!!! :)
 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz