wtorek, 26 maja 2015

Dzień Matki

Mamy 26 maja. Bardzo ważny dzień dla nas- matek, Kobiet przez duże K :). Naszła mnie dzisiaj taka refleksja, którą chciałabym się z Wami podzielić...

Zacznę od tego, że kocham moją córkę najbardziej na świecie. Chcę być dla niej dobrą mamą ale pamiętam, że mam w życiu też inną rolę. Jestem też kobietą. Nie chcę zatracić się w macierzyństwie, nie chcę być matką idealną. Przecież ideały są nudne. 




Nigdy nie będę matką w rozciągniętym dresie, z nieumytymi włosami. Przynajmniej mam taka nadzieję. Bywam zmęczona, bywam zajęta, mam chwile kiedy chcę zająć się tylko sobą. Czasem włączam Mai bajki, czasem ją usypiam, kiedy już nie mam sił. Czasem zostawiam ją z dziadkami, by spotkać się z przyjaciółmi.

Myślałaś kiedyś o tym, co odpowiesz swojemu dziecku, gdy spyta Cie jakie są Twoje pasje? Co lubisz robić? I przede wszystkim, kiedy ostatni raz się tym pasjom oddałaś? Uświadamiasz sobie, że ostatni raz robiłaś jakąś szaloną, niesamowitą rzecz zanim zaszłaś w ciążę? Kiedy ostatni raz widziałaś się z przyjaciółką? 

Narasta frustracja? Jesteś zmęczona ale w głębi duszy czujesz, że jesteś matką i Ci nie wypada? To bzdura! Twoje dziecko nie chce sfrustrowanej matki w dresie. Twoje dziecko chce mieć piękną, szczęśliwą matkę, która spełnia się nie tylko w macierzyństwie ale też na innych płaszczyznach życia. 

Nie zapominaj o sobie. Kochaj swoje dziecko ale kochaj też siebie. Zostaw dziecko z bliską osobą, której ufasz. Wyjdź na spacer sama, lub z przyjaciółką. Porozmawiaj z nią o tym co u niej i co u Ciebie. Nie mów o tym co u Twojego dziecka, Ona chce wiedzieć jak Ty się czujesz, co ciekawego Ty robiłaś, co Ty myślisz na dany temat a nie ile aktualnie waży Twoje dziecko, jaka zrobiło kupkę i ile ma ząbków. Umów się czasem z partnerem na randkę, wyjdź ze znajomymi na imprezę. Nie musisz szaleć, po prostu się odpręż i naładuj baterie, żeby być jeszcze lepszą mamą.


Z okazji Waszego święta, życzę Wam kochane, żebyście nigdy nie zatraciły się w macierzyństwie i nie odczuwały związanej z tym frustracji. Życzę Wam, żebyście były dla Waszych dzieci najlepszymi matkami pod słońcem, będąc jednocześnie świetnymi, wyjątkowymi kobietami. Spełniajcie się, bądźcie kobiece, bądźcie takie, jakie lubiłyście być zawsze. Żyjcie tak, żeby w przyszłości bez zastanowienia odpowiedzieć na pytanie "Jakie sa wasze pasje i kiedy się im ostatnio oddałyście?". Bądźcie szczęśliwe.

Pozdrawiam Was i gorąco całuję w wyjątkowym dla nas dniu.

Jeśli dotrwałas/eś do końca mojego wpisu, zapraszam na mój facebook'owy fanpage :) : mama tata i reszta swiata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz