poniedziałek, 9 marca 2015

Tiramisu inaczej

Od dłuższego czasu zastanawiałam się jak zrobić tiramisu, żeby mogła zjeść je moja córeczka. No i jest. Wymyśliłam! :) Biszkopty nie były takim problemem, bo można łatwo upiec je samemu bez dodatku cukru. W tiramisu jest też kawa, której oczywiście dziecku nie podam, kupiłam więc kawę zbożową. Cukier zastąpiłam trzema bardzo dojrzałymi bananami. Największym jednak problemem była pianka z białek i żółtek. Surowych jaj wolałabym unikać, nawet jeśli są z pewnego źródła. Długo zastanawiałam się, czym taką piankę mogę zastąpić, odpowiedź była prostsza niż myślałam - mleko kokosowe oczywiście :). Tym sposobem mamy super tiramisu, które z powodzeniem może zjeść maluch a mama nie martwi się o jego zdrowie i ząbki. Zapraszam na przepis :)


Składniki:
1 opakowanie serka mascarpone
biszkopty (3 jajka, 75g mąki pszennej)
mleko kokosowe (szklanka wiórków kokosowych, szklanka wody)
kawa zbożowa (u mnie Anatol)
kakao prawdziwe (UWAGA: kakao dajemy dziecku po roku!!!)
3 dojrzałe banany

Biszkopty:


Oddziel białka od żółtek. Białka ubij dokładnie na puszystą, sztywną pianę. Stopniowo dodawaj żółtka, połącz mikserem z białkami tak, aby całość nadal miała konsystencję pianki. Dodaj przesianą mąkę i całość delikatnie wymieszaj drewnianą łopatką, żeby pianka nie opadła. Blaszkę wyłóż papierem do pieczenia, na który układaj łyżką ciasto, formując dowolny kształt. Ja swoje ciasto wlałam na dno foremek do babeczek, lubię jak moje ciasteczka są równe i mają ładny kształt :). Piecz ok 15 minut w 180 stopniach. 

Mleko kokosowe:


Przede wszystkim postaraj się kupić wiórki niesiarkowane, zależy nam na tym, żeby mleczko było nie tylko smaczne ale też zdrowe. Wsyp wiórki do niedużego naczynia, ja wrzucam do małego garnka, zalej szklanką wrzątku, przykryj i zostaw na noc.Tym razem zależy nam na uzyskaniu jak najbardziej tłustego mleka, żeby powstała śmietanka, z której robimy piankę, dlatego zalewamy tylko jedną szklanką wody. Następnego dnia zmiksuj całość blenderem. Następnie weź drugie naczynie, wyłóż je gazą, całość przelej na gazę i mocno wyciśnij mleko.Wstaw mleko do lodówki na kilka godzin i czekaj na oddzielenie się śmietanki.

Tiramisu:


Zaparz kawę zbożową, następnie umocz w niej biszkopty. Układaj je na dnie naczynia, w którym robisz deser. Zmiksuj blenderem banany, po czym wymieszaj je mikserem z serkiem mascarpone. Zbierz śmietankę z mleka kokosowego, następnie ubij z niego bitą śmietanę. Możesz użyć kupnego mleka w puszce, wówczas szukaj takiego, które już w sklepie jest gęste i oczywiście z dobrym składem. Śmietanę dodaj do serka i delikatnie wymieszaj, żeby pianka nie opadła. Masę ułóż na biszkoptach. Układaj tak samo kolejne warstwy. Końcową warstwę posyp przesianym przez sitko kakao.



Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz