czwartek, 9 kwietnia 2015

Pizza żytnia

Jestem fanką szybkich pizzy bez drożdży. Robi się je w mgnieniu oka. Wcześniej robiłam pizzę z mąki pszennej- przepis TUTAJ. Dzisiaj zdrowsza wersja z mąką żytnią. Zapraszam :)


Składniki na ciasto:
dwie szklanki mąki
dwie płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
1/3 szklanki oliwy z oliwek
2/3 szklanki wody

Dodatki:
przecier pomidorowy
szynka
pomidor
cebula
papryka
kukurydza
ser żółty
przyprawy dowolne


Wszystkie składniki na ciasto wsyp do miski, wymieszaj i ugniataj do uzyskania odpowiedniej konsystencji. Następnie rozwałkuj i ułóż na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Placek posmaruj przecierem pomidorowym (u mnie własnej roboty). Następnie ułóż na nim dowolne dodatki, takie jakie lubisz. Moje dodatki wypisane są powyżej. Na koniec posyp wszystko startym serem, u mnie zwykły żółty ser. Całość piecz ok 20 minut w temperaturze 180 stopni.

Smacznego :)

Zapraszam na facebook'owy fanpage: mama tata i reszta swiata


 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz