czwartek, 19 lutego 2015

Czekoladowe wafelki...

...bez cukru oczywiście.

 Dementując pogłoski jakoby moja córka była taka biedna, bo chamska mama nie daje jej słodyczy... TADAM! przedstawiam przepis na słodkie wafelki bez cukru :).



Składniki:

1 mała paczka wafli
3/4 tabliczki dobrej gorzkiej czekolady (UWAGA: czekoladę dajemy dziecku po roku!!!)
garść migdałów
4 daktyle
garść suszonej żurawiny i rodzynek
5 łyżek jogurtu naturalnego



Po pierwsze, kupując wafle, wybierz te, które w składnie nie mają żadnych ulepszaczy, cukru i soli. Suszone owoce powinny być bez cukru i dwutlenku siarki, gorzka czekolada - wiadomo, im więcej % tym lepiej a jogurt naturalny bez mleka w proszku. Takie moje krótkie uwagi :)



Migdały i suszone owoce wymocz we wrzątku przed ok 2 godziny. Wymoczone migdały łatwiej obierzesz ze skórki. Po odsączeniu migdały i owoce przemiel w maszynce. Czekoladę rozpuść w kąpieli wodnej, następnie dodaj do niej jogurt naturalny. Przemielone owoce i orzechy dodaj do czekolady, wymieszaj. Posmaruj wafel czekoladą, przykryj kolejnym, posmaruj i tak dalej :) Moje ciastka są z trzech wafli, bałam się, że wyższe będzie trudniej gryźć. Odstaw gotowe ciastka do lodówki, w celu zgęstnienia czekolady.




Gotowe :)

Smacznego :*

Jeśli dotrwałaś/eś do końca mojego wpisu, odwiedź mój facebook'owy fanpage:  mama tata i reszta swiata









4 komentarze:

  1. Fajny pomysł :) Jak Jagoda będzie miała więcej zębów to spróbujemy ;)
    PS. Skąd wiedzieć, czy owoce są bez dwutlenku siarki? Ja zawsze na wagę kupuję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Poproś pracownika sklepu o skład, muszą go mieć to ich obowiązek :) jeśli nie mają to nie ryzykuj. Rodzynki i daktyle kupuję bakallandu, natomiast żurawina jest dość kwaśna więc w większości jest słodzona. Bez cukru znalazłam tylko w sklepie internetowym.

      Usuń
    2. Jeszcze jedno pytanie :) Jak mleko w proszku w jogurcie może wpływać na organizm? Szukałam w 3 sklepach i nie znalazłam żadnego jogurtu bez mleka w proszku. Masakra..

      Usuń
    3. Mleko w proszku to nic zdrowego, dodawane jest tylko w celu osiągnięcia kremowej konsystencji jogurtu. Poszukaj piątnicy lub zielonej bakomy :)

      Usuń