środa, 28 stycznia 2015

Krupnik z kuskusem

Dziecko grzecznie śpi, mam więc trochę czasu, żeby wam podrzucić mój przepis na krupnik z wołowiną. Zamiast zwykłej kaszy jęczmiennej, tym razem użyłam kuskus.


Składniki:
ok 40g mięsa wołowego
3-4 ziemniaki
3 marchewki
3 pietruszki
por
seler
cebula
2 ząbki czosnku
kuskus 3/4 szklanki 
listki laurowe
ziele angielskie
pieprz
kurkuma
słodka papryka
natka pietruszki




Wypełnij 3/4 garnka wodą i zagotuj ją. Po zagotowaniu wrzuć do garnka pokrojone w kostkę mięso wołowe. Gotuj ok 30 minut, cały czas usuwając z wody szumowiny (tę piankę). Po tym czasie w rzuć do garnka pokrojone w kostkę ziemniaki, marchew, pietruszkę i seler. Cebulę i pora pokrój w piórka i dodaj do zupy. Wrzuć przeciśnięty przez praskę, lub posiekany czosnek. Zupę przypraw do smaku, używając wymienionych przeze mnie przypraw. Na koniec dodaj do zupy kuskus i natkę pietruszki, Całość gotuj na małym ogniu do miękkości warzyw i mięsa. Pamiętaj, że dzieciom poniżej roku nie dajemy wywarów z mięsa, dlatego mięso powinnaś ugotować w osobnym garnku. 
Gdy warzywa i mięso będą miękkie zupa jest gotowa.

Uwaga!!! Dzieciom poniżej 1go roku życia nie podaje się zup na mięsnym wywarze. Ugotuj mięso w osobnym garnku i pod koniec dodaj je do zupy.





Smacznego :)

Zapraszam na mój facebook'owy fanpage: Mama tata i reszta swiata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz