sobota, 31 stycznia 2015

Szynka

Na ciepło i na zimno. 

Dzisiaj mój przepis na pyszną, soczystą pieczoną szynkę. Świeżo po upieczeniu jest idealna jako drugie danie, natomiast następnego dnia możesz kroić ją w plasterki i układać na chleb. Dzięki temu masz pyszną szynkę bez zbędnych konserwantów. 



Składniki:

0,5 kg szynki
pieprz
papryka słodka
papryka ostra
majeranek
bazylia
kurkuma
3 ząbki czosnku
1 duża cebula
4 łyżki oleju

Z przypraw robimy marynatę, którą mieszamy z olejem. Wysmaruj dokładnie całą szynkę marynatą i odstaw na noc do lodówki. Następnego dnia włóż szynkę do rękawa do pieczenia. Dla uzyskania lepszego aromatu włóż też do rękawa pokrojoną cebulę i czosnek. Zależało mi na tym, żeby szynka była miękka i soczysta więc do rękawa dolałam trochę wody. Wstaw całość do nagrzanego do 180 stopni piekarnika i piecz ok 2 godziny. Pamiętaj, że rękaw po pewnym czasie się pompuje i trzeba go przebić w kilku miejscach widelcem. 




Po upieczeniu szynkę podałam z kaszą jaglaną i warzywami. Kaszę przed ugotowaniem należy obficie przepłukać wodą. Gotujemy ją w  proporcjach 1:2 (szklanka kaszy:dwie szklanki wody). Gdy kasza jest gotowa dodaję do niej ugotowane wcześniej na parze warzywa pokrojone w kostkę (marchewka, pietruszka, seler). 

Całość polałam najprostszym na świecie sosem jogurtowo koperkowym- jogurt naturalny wymieszałam z koprem - gotowe :). 



Następnego dnia szynkę kroiłam w plasterki na kanapki. 

Smacznego :)

Odwiedź mój facebook'owy fanpage : mama tata i reszta swiata

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz